Wanneer heb ik recht op een garantieclaim?

Gewijzigd op Di, 30 Sep om 3:15 PM

Volgens de wet hebt u het recht een garantieclaim in te dienen als het product dat u hebt ontvangen gebreken vertoont. Dit is bijvoorbeeld het geval als het product beschadigd is, als er onderdelen ontbreken of als de vereiste hoeveelheid producten niet is geleverd. In deze gevallen heeft u recht op reparatie of levering van een nieuw product. Als beide opties niet mogelijk zijn, kunt u het product terugsturen en krijgt u het aankoopbedrag terug. In bepaalde gevallen heeft u ook recht op schadevergoeding.


Garantieclaims van ondernemers kunnen beperkt zijn. Of en in hoeverre uw recht als ondernemer beperkt is, vindt u in de algemene voorwaarden van de betreffende ondernemer (verkoper).

Als u van mening bent dat het aan u toegezonden product gebreken vertoont, neem dan onmiddellijk contact op met de verantwoordelijke ondernemer (verkoper).

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren